zaterdag 17 maart 2012

Kids Vakantieaanbieders van het jaar 2012

gepubliceerd op: 23 januari 2012

Waar december de maand van het terugblikken is, is januari de maand van het vooruit kijken. Wat wil ik dit jaar bereiken, welke leuke dingen staan er op het programma? Eén van die leuke dingen op ieders lijstje zal de zomervakantie zijn. Maar zoveel mensen, zoveel vakanties, dus even snel kiezen is er vaak niet bij. Misschien is het wel jullie eerste vakantie mét kindje. Of de eerste keer dat jullie met de groter wordende kids weer wat actievers willen ondernemen. Ga jij op vakantie als éénouder-gezin? Allemaal factoren die je bestemming en je type vakantie kunnen bepalen.

Maar misschien nog wel belangrijker is: wat wil jij? Wat voor soort vakantie vind jij leuk? Want als je het alleen maar op de kinderen afstemt, heb je dan zelf wel echt vakantie? Hou je van kamperen, rondreizen, een huisje op een park of een luxe resort? En zijn jouw wensen weer goed te combineren met je gezinssituatie?

Kortom: waar gaat de reis dit jaar naar toe?

Op deze vraag hoef je gelukkig niet alleen het antwoord te zoeken. Januari is namelijk ook de maand van de Vakantiebeurs in Utrecht. En daar werden op 11 januari jl. voor de vierde keer weer de Kids Vakantieaanbieders van het Jaar bekend gemaakt. Ruim 3.500 kinderen en volwassenen hebben gestemd via de Kids Enquête op Kidsvakantiegids.nl, de initiatiefnemer van deze verkiezing.  

Kinderidool Ralf Makkenbach deelde de prijzen uit tijdens een groot spektakel, waar ook Kids Vakantiedetectives uit met name groep 7 en 8 bij aanwezig waren. Speciaal voor Love2bemama.com heb ik me in de winaars verdiept. In totaal waren er elf winnaars in elf categorieën. Ik bespreek er hieronder vier, namelijk: kamperen, kamperen Nederland, actieve vakanties en eenouder vakanties. Voor de volledige lijst van categorieën en hun winnaars, klik hier.

Kamperen
De winnaar in de categorie kamperen is Eurocamp. Al jaren een bekende naam in kampeervakanties en dus bij uitstek geschikt voor kamperen met kinderen. Eurocamp won in deze categorie zelfs voor de tweede keer, mede dankzij de kampeervakanties met grote zwemparadijzen en de kinderclubs met heel veel ‘vette activiteiten’. Deze kampeervakanties vinden kinderen en ouders het meest aantrekkelijk.

Kamperen Nederland
Sprookjescamping De Vechtstreek won in de categorie kamperen Nederland. Maar liefst 58% van de stemmen ging naar deze camping, die geheel in sprookjesstijl is gebouwd. Overal waar je op deze camping rondloopt, vind je verwijzingen naar het thema van Hanna de Heldhaftige en haar sprookjesvrienden. Er is ook een uitgebreid animatieprogramma van april t/m oktober. Vanuit de opleiding waar ik voor werk lopen hier geregeld leerlingen stage, dus ik ben er vaak geweest. Ik ben het volledig met de jury eens dat dit een topcamping is, in het prachtige Vechtdal.

Actieve vakanties
Zijn de kinderen al weer wat groter en ben je op zoek naar wat meer actie en avontuur? Boek dan je vakantie bij de winnaar in deze categorie: Fox Family & Kids. De speciaal geselecteerde groepsreizen zijn comfortabele, avontuurlijke rondreizen met bijvoorbeeld een verblijf in de jungle van de Taman Negara in Maleisië, wild spotten in het Kruger Park in Zuid Afrika of het rijden op de rug van een olifant in Thailand. Je kinderen komen (samen met jou) met de mooiste en spannendste verhalen thuis!

Eenouder vakanties
Estivant Vakanties biedt vakanties, exclusief voor eenouder gezinnen. Op elke bestemming ondernemen ervaren, enthousiaste, Nederlandstalige EstiFun teams de leukste activiteiten met je kinderen. Daardoor heb je als ouder in de vakantie ook tijd voor jezelf of om met de andere ouders iets te ondernemen. De activiteiten sluiten altijd aan bij de leeftijd van de kinderen. Natuurlijk kunnen ouders er ook alleen met hun kinderen op uit trekken. En als er eens iets gebeurt, dan staan de medewerkers altijd voor je klaar. Of het nu een doktersbezoek is, of je hebt vervoer nodig naar bijvoorbeeld de supermarkt. Ze regelen het en er kan altijd iemand van het team mee die de voertaal beheerst. Geen wonder dat Estivant 40% van de stemmen in deze categorie ontving.

Persoonlijk favoriet
Kort wil ik toch even stilstaan bij de winnaar in de categorie vakantieparken. De Beerze Bulten is namelijk het bedrijf waar ik in 1996 mijn carrière als recreatie-entertainer begon. In datzelfde jaar werd dit bedrijf ‘camping van het jaar’ en nu sleept het al weer een prijs in de wacht... Het blijft een favoriet van mij.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen bij het zoeken naar de ideale vakantie voor jou en je gezin. Zelf hebben wij – totaal niet ‘des onzes’ – de zomervakantie al helemaal geregeld en geboekt. Meestal moeten we in april nog als een bezetene op zoek naar een beschikbare bestemming, maar dit jaar troffen we onverwachts een leuke camping aan een Italiaans meer. Wij gaan dus weg in de categorie kamperen. Ik ben heel blij met onze bestemming, maar volgend jaar wacht ik even tot deze lijst weer bekend wordt gemaakt. Wie weet, word ik verrast door een aanbieder waar ik nog niet aan had gedacht.

Ik wens jou vast een goede zoektocht, veel vakantie-voorpret en natuurlijk een heel fijne vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten